XI კლასის გეგმები
სამოდელო გაკვეთილი
თემა | ვექტორების გამოყენება /დაიგეგმა ნინო ახალკაცთან ერთად/ |
---|---|
მიზნები | * მოსწავლეები შეძლებენ გაომეტრიული დებულებების დასაბუთებას ვექტორების თვისებების გამოყენებით. * დაეუფლებიან პრაქტიკაში ვექტორების თვისებების გამოყენების უნარჩვევებს მათ.XI.8 მოსწავლეს შეუძლია ვექტორებზე ოპერაციების შესრულება და მათი გამოყენება გეომეტრიული და საბუნებისმეტყველო პრობლემების გადაჭრისას. შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე: • ახდენს ვექტორის სიგრძისა და მიმართულების, ვექტორებზე მოქმედებების (შეკრება, სკალარზე გამრავლება) და მათი თვისებების გეომეტრიულ და ფიზიკურ ინტერპრეტაციას; • იყენებს ვექტორებს გეომეტრიული დებულებების დასამტკიცებლად და ზომების დასადგენად სიბრტყეზე; |
წინარე ცოდნა |
მოსწავლემ იცის ვექტორის განმარტება და თვისებები, შეუძლია ვექტორების შეკრება სამკუთხედის და პარალელოგრამის წესით.
შეფასების საგანი და
პროცედურები
|
აქტივობები |
მენეჯმენტი 1 აქტივობა საშინაო დავალების შემოწმება -2-3წთ
2 აქტივობა: წინარე ცოდნის გააქტიურება მომდევნო აქტივობის ჩასატარებლად - 3 წთ
3 აქტივობა პრეზენტაცია - ვექტორების გამოყენება ყოფით სიტუაციებში. (სამოტივაციო) – 5 წთ
4 აქტივობა - ჯგუფური მუშაობა პრობლემაზე დაფუძნებული ამოცანების განხილვა - 7 წთ
5 აქტივობა - დავალების პრეზენტაცია - 3-3 წუთი + შეკითხვები =19 წთ
6 აქტივობა - განზოგადება მოხდება რეფლექსია კითხვა-პასუხის მეთოდით - 5 წთ
7 აქტივობა - შეფასება - 4 წთ დავალება ღვაბერიძიდან - 11- 12; 14; 26; 33
|
შეფასება | შეფასება მოხდება განმავითარებელიო კომენტრებით წინასწარ მომზადებული კრიტერიუნების მიხედვით და მოსწავლეების თვითშეფასება ჯგუფში მუშობის შეფასების ბარათით. შეფასების საგანი იქნება ჯგუფური დავალების პრეზენტაცია. შეფასდება მსჯელობა დასაბუთების უნარი, ვექტორების თვისებების გამოყენების უნარი. |
რესურსები |
პრეზენტაცია მომზადებული საშინაო დავალების ფორმით, კომპიუტერი პროექტორი, ფორმატის ქაღალდები მარკერები და შეფასების ბარათები.
გაკვეთილის
გაკვეთილის შეფასების ბარათები პრეზენტაცია
|
თემა | უსასრულოდ მცირე და უსასრულოდ დიდი მიმდევრობები |
---|---|
მიზნები | გაიაზროს უსასრულოდ მცირე და უსასრულოდ დიდი მიმდევრობები; დაადგინოს უსასრულოდ მცირე მიმდევრობის თვისებები; გამოუმუშავდეს ამ თვისებების გამოყენების უნარი ამოცანების ამოხსნისას. |
შედეგები, ესგ-სთნ შესაბამისობა | XI.3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა დასაბუთების სხვადასხვა ხერხების გამოყენება. XI.1. მოსწავლეს შეუძლია რიცხვთა პოზიციური სისტემების/ნამდვილ რიცხვთა სიმრავლეების ერთმანეთთან დაკავშირება XI.7. დებულებების დამტკიცებისას, შესაბამის შემთხვევებში, იყენებს მათემატიკურ ინდუქციას (მათ შორის არითმეტიკულ/გეომეტრიულ პროგრესიასთან დაკავშირებული ზოგიერთი ფორმულის მისაღებად); |
აქტივობები | 1. დავალების შემოწმება - ) 2. ამოცანის ამოხსნა მთელ კლასთნ ერთად . 4. ამოცანის ამოხსნა წყვილებში . 5. დამოუკიდებელი სამუშო - . 6. გაკვეთილის შეჯამება შეფასება (4 წ.) 7. დავალების მიცემა(3 წ) |
შეფასება | მოსწავლეები შეფასდებიან საშიანო დავალების შესრულებისა და წარდგენის მიხედვით; მსჯელობის, დასაბუთების ხერხების ფლობის მიხედვით კითხვა-პასუხის დროს; ვარაუდის გამოთქმის უნარითა და დასაბუთების უნარის მიხედვით. |
რესურსები | დაფა, ცარცი, წიგნები, პასტები, რვეულები |
გაკვეთილის გეგმა
საგანი _მათემატიკა
პედაგოგი _მ.ირემაძე
გაკვეთილის მთავარი თემა
|
ვექტორების გამოყენება
|
სწავლების საფეხური
|
III საფეხური, XI კლასი
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
29 მოსწავლე
|
გაკვეთილის მიზნები და შედეგები
|
მათ.XI.8 მოსწავლეს შეუძლია
ვექტორებზე ოპერაციების შესრულება და მათი გამოყენება გეომეტრიული და საბუნებისმეტყველო
პრობლემების გადაჭრისას.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• ახდენს ვექტორის სიგრძისა
და მიმართულების, ვექტორებზე მოქმედებების (შეკრება, სკალარზე გამრავლება) და მათი
თვისებების გეომეტრიულ და ფიზიკურ ინტერპრეტაციას;
• იყენებს ვექტორებს გეომეტრიული
დებულებების დასამტკიცებლად და ზომების დასადგენად სიბრტყეზე;
|
წინასწარი ცოდნა
|
მოსწავლემ იცის ვექტორის
განმარტება და თვისებები, შეუძლია ვექტორების შეკრება სამკუთხედის და პარალელოგრამის
წესით.
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
შეფასება მოხდება განმავითარებელიო
კომენტრებით წინასწარ მომზადებული კრიტერიუნების მიხედვით და მოსწავლეების თვითშეფასება
ჯგუფში მუშობის შეფასების ბარათით.
შეფასების საგანი იქნება
ჯგუფური დავალების პრეზენტაცია.
შეფასდება მსჯელობა დასაბუთების
უნარი, ვექტორების თვისებების გამოყენების
უნარი.
|
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
|
პრეზენტაცია მომზადებული
საშინაო დავალების ფორმით, კომპიუტერი პროექტორი, ფორმატის ქაღალდები მარკერები და
შეფასების ბარათები.
|
გაკვეთილის მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი
|
1 აქტივობა
საშინაო დავალების შემოწმება -2-3წთ
2 აქტივობა
წინარე ცოდნის გააქტიურება მომდევნო აქტივობის ჩასატარებლად - 3 წთ
3 აქტივობა
პრეზენტაცია - ვექტორების გამოყენება ყოფით სიტუაციებში. (სამოტივაციო)
– 5 წთ
4 აქტივობა - ჯგუფური მუშაობა პრობლემაზე დაფუძნებული ამოცანების განხილვა
- 7 წთ
5 აქტივობა -
დავალების პრეზენტაცია - 3-3 წუთი + შეკითხვები =19 წთ
6 აქტივობა - განზოგადება
მოხდება რეფლექსია კითხვა-პასუხის მეთოდით - 5 წთ
7 აქტივობა - შეფასება - 4 წთ
დავალება ღვაბერიძიდან - 11- 12; 14; 26; 33
|
ჯგუფში
მუშაობის შეფასება კომენტარებით
შეფასების კრიტერიუმები
|
შეფასება
|
ვერ
თანამშრომლობს ჯგუფთან, არის
კომფლიქტური, უჭირს სხვისი აზრის გაზიარება და
ჯგუფში თავისი როლის
დანახვა.
|
|
უსმენს ჯგუფის წევრებს, თანამშრომლობს მათთან, მაგრამ ხშირად ვერ ახდენს აზროვნების კონცენტრაციას, უჭირს წარმოშობილი კონფლიქტის მოგვარება, არ
აქტიურობს ჯგუფის ნამუშევარის წარმოდგენის დროს.
|
|
უსმენს და თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან, შეუძლია ფუნქციების გადანაწილება, თუმცა ზედმეტად კრიტიკულობის გამო წარმოშობს კონფლიქტებს. წარმოადგენს ჯგუფის ნამუშევარს, მაგრამ ვერ
აფასებს მას.
|
|
იზიარებს სხვის აზრს, არ
არის კომფლიქტური, დროის
გადანაწილებაში არის რაციონალური, აზროვნებს კრიტიკულად, ცდილობს მთელი სამუშაო აიღოს
თავის თავზე ამიტომ უჭირს ფუნქციების განაწილება ჯგუფში.
|
|
თანამშრომლობს, შეუძლია მოსმენა, სხვისი აზრის გაზიარება, კრიტიკული აზროვნება და შეფასება. ხედავს თავის როლს ჯგუფში და კარგად ანაწილებს ფუნქციებს, რაციონალურად იყენებს დროს, კონცენტრირებულია.
|
გაკვეთილის თვითშეფასების ფორმა
(ამ ფორმას სავალდებულოდ
უნდა ერთოდეს გაკვეთილის გეგმა)
საგანი_____________ კლასი________ პედაგოგი_________________ თარიღი________
#
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
მასწავლებლის კომენტარი
|
1.
|
მიზანი იყო ფორმულირებული კონკრეტულად და რეალისტურად;
შეესაბამება გაკვეთილის თემას და ესგ-ს
|
|
2.
|
იყო თუ არა დაცული გაკვეთილის ფორმატი (ეტაპობრივი
თანმიმდევრობა)?
რამდენად იქნა გამოყენებული აქტივობები და მეთოდები? მოხერხდა თუ არა ლავირება
დაგეგმილი აქტივობების შეცვლის თვალსაზრისით, შექმნილი
რეალობის შესაბამისად?
|
|
3.
|
ეფექტურად იყო თუ არა გამოყენებული სკოლაში არსებულ,
მასწავლებლის ან მოსწავლეების მიერ მოძიებულ, ან შექმნილ რესურსები? რამდენად ემსახურებოდა ისინი შედეგის მიღწევას?
|
|
4.
|
ეფექტურად იყო თუ არა გამოყენებული განმავითარებელ და განმსაზღვრელი შეფასებები. მიეცა თუ არა მოსწავლეებს
განმავითარებელი კომენტარი შეფასებასთან
დაკავშირებით?
|
|
5.
|
მიღწეულია თუ არა გაკვეთილის ბოლოს მიზანი, შემოწმდა შედეგი შესაბამისი აქტივობით?
|
|
6.
|
იყო თუ არა ორგანიზებული კლასის მართვა და მოსწავლეთა ჩართულობა. რამდენად იყო დისციპლინა
თვითრეგულირებადი? მოხერხდა თუ არა წესრიგის აღდგენას მისი დარღვევის შემთხვევაში?
|
|
გაკვეთილის შეფასების
კრიტერიუმები
დამკვირვებელი (სახელი,
გვარი)________________________ თარიღი___________
#
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
სრულად
2
|
ნაწილობრივ
1
|
არა
0
|
1.
|
ჰქონდა თუ არა მასწავლებელს გეგმა?
|
|
|
|
2.
|
მიზანი არის ფორმულირებული კონკრეტულად და რეალისტურად; შეესაბამება
გაკვეთილის თემას და ესგ-ს
|
|
|
|
3.
|
იყო თუ არა დაცული გაკვეთილის ფორმატი (ეტაპობრივი თანმიმდევრობა)? აქვს
თუ არა მასწავლებელს ლავირების უნარი დაგეგმილი აქტივობების შეცვლის თვალსაზრისით, შექმნილი რეალობის
შესაბამისად?
|
|
|
|
4.
|
გამოყენებულია თუ არა მრავალფეროვანი, ერთმანეთთან ლოგიკურად დაკავშირებული
აქტივობები და მეთოდები?
|
|
|
|
5.
|
ეფექტურად იყენებს თუ არა სკოლაში არსებულ, მასწავლებლის ან მოსწავლეების
მიერ მოძიებულ, ან შექმნილ რესურსებს? რამდენად
ემსახურება ისინი შედეგის მიღწევას?
|
|
|
|
6.
|
ეფექტურად იყენებს განმავითარებელ
და განმსაზღვრელ შეფასებებს. განმავითარებელი კომენტარი ზუსტ ინფორმაციას
აძლევს მოსწავლეს შეფასებასთან დაკავშირებით.
|
|
|
|
7.
|
მასწავლებელმა მიაღწია გაკვეთილის ბოლოს მიზანს, გავიდა შედეგზე და შეამოწმა
იგი შესაბამისი აქტივობით.
|
|
|
|
8.
|
იყო თუ არა ორგანიზებული კლასის მართვა და მოსწავლეთა ჩართულობა. რამდენად იყო დისციპლინა
თვითრეგულირებადი? ახერხებს თუ არა მასწავლებელი წესრიგის აღდგენას მისი დარღვევის
შემთხვევაში?
|
|
|
|
No comments:
Post a Comment